صفحه اصلی / دنیای آسانسور / ساختمان‌های مرتفع تهران

زمان مطالعه : 9 دقیقه

ساختمان‌های مرتفع تهران

شهر تهران به عنوان پایتخت ایران بیشترین وسعت را به خود اختصاص داده است. کلان‌شهر تهران جمعیت چند میلیونی را در خود جای داده است که اکثر آن‌ها در ساختمان‌های مرتفع ساکن هستند. در حال حاضر تعداد ساختمان‌های مرتفع تهران، بسیار بیشتر شده است و هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. به همین جهت در این مطلب از سایت جنرال کابین قصد داریم که به ‌صورت ویژه با ساختمان‌های مرتفع تهران آشنا شویم؛ تا انتها همراه ما باشید.

برج بین المللی تهران

معرفی برج بین‌المللی تهران

بسیاری از شهروندان تهرانی به خوبی با برج بین‌المللی تهران آشنایی دارند که شما هم باید در این زمینه آگاهی کافی را به دست آورید. این ساختمان دارای ۱۶۲ متر ارتفاع است که از این لحاظ در بهترین شرایط ممکن قرار دارد. همچنین این برج مسکونی بزرگ دارای ۵۶ طبقه است که به همین جهت بزرگ‌ترین برج مسکونی ایران شناخته می‌شود. شاید برای شما جالب باشد که این برج دارای ۳ بال مختلف است. بررسی‌ها این موضوع را اثبات کرده است که میزان زیربنای کل این برج، ۲۲۰ هزار متر مربع است.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی که در این برج وجود دارد،‌ تعداد بالای واحدهای مسکونی است. به‌ طور کلی بیش از ۵۷۲ واحد مسکونی در برج بین‌المللی تهران قرار دارد که نشان‌دهنده جمعیت مسکونی بالای آن است. ۱۱ آپارتمان پنت‌هاوس تریپلکس نیز در داخل این ساختمان قرار گرفته است که نشان‌دهنده لاکچری بودن این برج است. همچنین به غیر از موارد گفته شده،‌ ۱۷ واحد تجاری نیز در این برج دیده می‌شود که میزان اهمیت آن را چند برابر کرده است. این برج زیبا و مرتفع در منطقه امیرآباد تهران واقع شده است که شما می‌توانید از قسمت‌های مختلف شهر تهران به این برج دسترسی داشته باشید. مهندسان این برج را به گونه‌ای ساخته‌اند که کاملا در برابر زلزله مقاوم است و هیچ‌گونه ‌آسیبی به آن وارد نخواهد شد.

برج آسمان تهران

برج آسمان؛ نگین شهر تهران در فرمانیه

یکی دیگر از ساختمان‌های مرتفع تهران که باید با آن آشنا شوید، برج آسمان است. این برج زیبا بیش از ۱۰۰ متر ارتفاع دارد که حدود ۲۰ سال از ساخت آن می‌گذرد. در حال حاضر این ساختمان مرتفع ۳۷ طبقه مسکونی را شامل می‌شود که شامل بخش‌های مختلفی است. این برج در مساحتی حدود ۵۵۰۰ متر مربع ساخته شده است که از این جهت در یکی از بهترین شرایط ممکن قرار دارد. اگر به دنبال زندگی کردن در برج‌های مسکونی مرتفع تهران هستید،‌ بدون شک برج آسمان بهترین گزینه‌ای است که می‌توان از آن استفاده کرد.

در حال حاضر شاخص‌های امنیتی مختلفی در این ساختمان اجرا می‌شود که هر کدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت خواهد بود. در بین ساختمان‌های مرتفع تهران حتما نگاه ویژه‌ای به برج آسمان داشته باشید زیرا از هر نظر عالی است. به ‌صورت کلی حدود ۱۰۰ واحد مسکونی در این ساختمان وجود دارد که در متراژ‌های مختلفی ساخته شده است. همه این موارد نشان‌دهنده اهمیت بالای ساختمان‌های مرتفع تهران است که باید به آن دقت ویژه‌ای داشته باشید. ساختمان‌های مرتفع تهران تعداد زیادی را شامل می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای شرایط خاص خود هستند.

برج سپهر تهران

برج سپهر تهران را بهتر بشناسیم

یکی از مهم‌ترین برج‌هایی که تا به حال به ‌صورت مسکونی مورد استفاده قرار گرفته است برج سپهر تهران است. این برج از نظر ظاهری شبیه به یک مکعب مستطیل است که رنگ منحصر به فرد آن توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. این برج دارای ارتفاع ۱۱۵ متری است که به ‌طور کلی ۳۲ طبقه مجزا دارد. نکته مهم این است که ساختمان مرکزی بانک صادرات ایران نیز در این ساختمان قرار گرفته است. محل قرارگیری این برج زیبا نیز در خیابان سمیه است.

نکته جالب این است که ساخت برج سپهر در دوره قبل از انقلاب آغاز شده و در نهایت در سال ۱۳۷۰ به پایان رسیده است. شاید برای شما جالب باشد که مالکیت این برج نیز متعلق به بانک صادرات ایران است. تقریبا اکثر شهروندانی که در خیابان سمیه ساکن هستند این برج را می‌شناسند. با توجه به اهمیت بالایی که در برج سپهر تهران نهفته است،‌ بسیاری از افراد برای خرید یا اجاره بخشی از آن دست به کار شده‌اند. اولین مالک این برج مسکونی، آقای هژبر یزدانی بوده است که به دلیل بدهی در اختیار بانک صادرات قرار گرفته است.

برج جم ملت

برج جم ملت؛ نشانه‌ای از هنر خاص معماری

در صورتی که قصد آشنایی بیشتری با ساختمان‌های مرتفع تهران را دارید،‌ حتما باید نگاه ویژه‌ای نیز به برج جام ملت داشته باشید. این برج شاهکار یک معمار بزرگ به‌نام رضا دانشمیر است. به ‌صورت کلی این برج از نظر طراحی بسیار منحصر به فرد است و با سایر برج‌های معمولی تفاوت دارد. انحنای نمای بیرونی این برج جذابیت بسیار بالایی به آن بخشیده است که به همین جهت آن را برای شما بسیار جذاب خواهد کرد. این برج دارای ارتفاع ۱۱۵ متر است که از این نظر جزو ساختمان‌های بلند در شهر تهران به حساب می‌آید. این برج زیبا در ساختمان شریعتی تهران قرار گرفته است و مدت زمان زیادی از ساخت آن نمی‌گذرد.

طبق بررسی‌هایی که تا به حال صورت گرفته است،‌ این ساختمان در سال ۱۳۹۵ ساخته شده است. بخش اعظمی از این برج به واحدهای تجاری اختصاص داده شده است که از این نظر اهمیت زیادی دارد. حتی در این برج، یک سکوی فرود ویژه بالگرد نیز تعبیه شده است تا در صورت لزوم از آن استفاده شود. همچنین شما در داخل برج جم ملت، می‌توانید موارد دیگری همچون رستوران،‌ نمازخانه و سالن اجتماعات را نیز ببینید که هر کدام آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند.

ناگفته‌ها درباره برج نگار ونک تهران

اگر به دنبال پیدا کردن ساختمان‌های مرتفع تهران هستید،‌ بدون شک برج نگار یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در اختیار شما قرار گرفته است. در حال حاضر این برج با ۱۱۴ متر ارتفاع به عنوان ششمین بنای مرتفع در شهر تهران شناخته می‌شود. برج نگار در خیابان ولیعصر تهران واقع شده است و صد متر بالاتر از میدان ونک قرار می‌گیرد. مقدار کل زیربنای این برج ۴۰ هزار متر مربع است که کاربردهای بسیار زیادی را در خود جای می‌دهد. مهم‌ترین عامل جذابیت برج نگار در نمای ظاهری آن نهفته است.

در این نما از شیشه و کامپوزیت به ‌صورت همزمان استفاده شده است که جذابیت آن را بیشتر می‌کند. وجود بیش از ۵۵۰ متر مربع شیشه در نما باعث شده است که میزان زیبایی آن بیش از هر زمان دیگری خود را نشان دهد. یکی از تفاوت‌های اصلی این ساختمان با سایر برج‌ها این است که وزن کمی دارد. علت این سبکی نیز استفاده از فلز آلومینیوم به عنوان پوشش نما است. همچنین ۷ طبقه پارکینگ نیز برای برج نگارونک تهران  پیش‌بینی شده است که از این نظر در شرایط مناسبی قرار دارد.

برج تجاری اداری باران

آشنایی با برج تجاری اداری باران

یکی دیگر از ساختمان‌های مرتفع تهران که کمتر درباره آن صحبت می‌شود برج باران است. این برج دارای ۳۰ طبق مجزا است که هر کدام آن‌ها دارای شرایط خاص خود هستند. تعداد طبقات این ساختمان ۳۰ طبقه است که نشان‌دهنده اهمیت بالای آن است. این برج زیبا در سال 1397 به صورت کامل تکمیل شده و به بهره‌برداری رسید. قابل ذکر است که ۷ طبقه این ساختمان در زیرزمین قرار دارد. شاید برای شما جالب باشد که به طور کلی ۲۳ آسانسور برای جابجایی در این ساختمان در نظر گرفته شده است. همچنین ۱۴ عدد پله برقی نیز در این برج وجود دارد تا میزان رفت‌وآمدها را نیز آسان‌تر گرداند.

وجود آبشار مصنوعی در طبقه همکف باعث زیبایی هر چه بیشتر برج باران شده است. همچنین وجود کافی شاپ و رستوران نیز جذابیت بیشتری به برج باران داده است. حتی در طبقه ششم از این ساختمان مجلل می‌توان شهربازی را مشاهده کرد که برای تفریح کودکان به کار می‌رود. به غیر از این موارد،‌ سالن اجتماعات و کنفرانس نیز در طبقه هفتم قرار دارد که شما هم می‌توانید از این فضای زیبا برای خود استفاده کنید. وجود راه پله مجزا نیز به شما کمک خواهد کرد تا به ‌راحتی جابجایی داشته باشید.

معرفی برج بی ۳ مهستان

برج بی ۳ مهستان جزو ساختمان‌های مرتفع تهران است که بسیاری از شهروندان تهرانی با آن آشنایی دارند. ارتفاع این ساختمان ۱۲۰ متر است که همین موضوع باعث افزایش اهمیت آن شده است. این ساختمان در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید که در شهرک غرب تهران واقع شده است. ساخت این برج حدود ۶ سال زمان برده است. این برج دارای بیش از ۱۰۰۰ واحد آپارتمان مسکونی است که شما هم می‌توانید برای سکونت این برج را انتخاب کنید.

سیستم سرمایش و گرمایش به کار رفته در این برج از جدیدترین تکنولوژی‌ها پیروی می‌کند که به همین علت شما می‌توانید از این سازه ویژه به نفع خود استفاده کنید. همچنین ۱۶۳ واحد پارکینگ نیز در این برج در نظر گرفته شده است که می‌توانید آن‌ها را نیز در نظر داشته باشید. این برج زیبا در سایت مهستان شهرک غرب قرار دارد که از بهترین نقاط شهرک غرب تهران به حساب می‌آید. این برج دارای مساحت ۳۲۰۰ متر مربع است که نشان‌دهنده فضای بالای آن است. برج بی ۳ مهستان یکی از بهترین ساختمان‌های مسکونی است که در صورت داشتن پول کافی می‌توانید آن را انتخاب نمایید.

نقش آسانسور در ساختمان‌های مرتفع تهران

در حال حاضر آسانسور به بخش مهمی از ساختمان‌های مرتفع تهران تبدیل شده است که شما هم باید نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشید. زمانی که شما می‌خواهید در برج‌ها بین طبقات جابجا شوید، باید حتما از آسانسور استفاده کنید. ذکر این نکته ضروری است که آسانسورها نیز دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. امروزه در بسیاری از ساختمان‌های مرتفع تهران از آسانسور پانورما نیز استفاده می‌شود. در این نوع از کابین آسانسور، شما به دلیل شیشه‌ای بودن می‌توانید فضای بیرونی را به راحتی مشاهده کنید.

البته در این برج‌ها آسانسور باربر نیز وجود دارد که برای حمل و نقل وسایل از آن استفاده می‌شود. نوع آسانسور با توجه به نیازهایی که در ساختمان وجود دارد مشخص خواهد شد. همچنین در بسیاری از فضاهای تجاری نیز باید از پله برقی استفاده کنید که باعث آسان شدن رفت و آمد خواهد شد. ابعاد آسانسور نیز با توجه به نوع کاربری آن مشخص می‌شود. با توجه به اهمیت بالای آسانسور در هر ساختمان،‌ باید حتما در اجرای آسانسور همه اصول لازم به درستی رعایت شود.

جنرال کابین؛ عرضه‌کننده ‌آسانسور در ساختمان‌های مرتفع تهران

با توجه به اهمیت بالایی که در بحث آسانسور وجود دارد، باید برای تامین نیاز ساختمان‌های مرتفع تهران برنامه‌ریزی درستی انجام داد. در همین راستا امروزه شاهد آن هستیم که مجموعه جنرال کابین با تمام توان خود در حال تولید و عرضه آسانسور برای ساختمان‌های مرتفع تهران است. این نکته را فراموش نکنید که کابین آسانسور، بسیار متنوع است که هر کدام آن‌ها باید در فضای مناسب خود به کار گرفته شوند. در این بین شرکت جنرال کابین تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بهترین کابین آسانسور را برای مشتریان خود بسازد و از آن به صورت ویژه بهره ببرید.

همچنین سایر تجهیزات مربوط به آسانسور نیز توسط شرکت جنرال کابین در حال عرضه است که شما می‌توانید از این امکان ویژه به نفع خود بهره ببرید. با توجه به اینکه در ساختمان‌های مرتفع تهران نیاز زیادی به آسانسور وجود دارد، این مجموعه تمام تلاش خود را به کار بسته است تا میزان تولید خود را افزایش دهد. یکی از بزرگ‌ترین مزایای جنرال کابین این است که قیمت‌گذاری مناسبی را برای محصولات خود در نظر گرفته است تا به راحتی قطعات مورد نظر خود را خریداری کنید.

سخن پایانی

اگر شما نگاهی به شهر تهران بیندازید،‌ با انبوهی از ساختمان‌های بلند روبرو خواهید شد که هر کدام از آن‌‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. تعداد ساختمان‌های مرتفع تهران بیش از هر زمان دیگری افزایش پیدا کرده‌اند که نشان‌دهنده رشد شهری تهران است. برای اینکه بتوان در این ساختمان‌ها جابجا شد،‌ حتما باید از بهترین آسانسورها در این مورد استفاده نمود. خوشبختانه تیم حرفه‌ای جنرال کابین از تمامی ابزارها در کنار هم استفاده می‌کند تا بهترین محصولات آسانسور را ساخته و عرضه نماید. با توجه به اینکه ساختمان‌های مرتفع تهران در حال افزایش هستند،‌ شرکت بین‌المللی جنرال کابین نیز کار تامین آسانسور را برای آن‌ها انجام می‌دهد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها