صفحه اصلی / گردهمایی معماران و طراحان منطقه یک 1400

زمان مطالعه : 8 دقیقه

همایش طراحان و معماران منطقه یک (صدا و سیما)

امروزه تعداد ساختمان‌های مرتفع بیش از هر زمان دیگری افزایش پیدا کرده است که این امر نشان‌دهنده اهمیت ویژه این موضوع است. در واقع مرتفع‌ترین ساختمان‌های ایران این مورد را اثبات می‌کنند که مقدار نیاز به ساختمان‌های بلند افزایش پیدا کرده است. در این شرایط میزان ساخت‌وساز نیز افزایش پیدا کرده است که نشان‌دهنده اهمیت بالای این موضوع است. در این مطلب از سایت جنرال کابین قصد داریم که بیشتر با مرتفع‌ترین ساختمان‌های ایران آشنایی پیدا کنیم پس تا انتها همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند ...

  • همایش طراحان و معماران منطقه یک (صدا و سیما)

  • در ابتدای همایش چه گذشت؟

  • بررسی موانع ساخت‌وساز در همایش طراحان و معماران منطقه یک

  • برگزاری جلسه سازندگان و معماران با مسئولین شهری

  • بررسی نگرانی‌های سازندگان در همایش طراحان و معماران منطقه یک

  • حضور جنرال کابین در همایش طراحان و معماران منطقه یک

  • سخن پایانی 

در ابتدای همایش چه گذشت؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در همایش طراحان و معماران منطقه یک بررسی شد، لزوم استفاده از تکنولوژی‌های جدید در بحث ساخت‌وساز بود. این همایش به میزبانی شهرداری منطقه یک برگزار شد و مسئولان این بخش حضور فعالی در همایش داشتند. در ابتدای این همایش،‌ معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه یک تهران سخنرانی کردند و  به موضوعات مورد بحث پرداختند. بعد از اینکه صحبت‌های ابتدایی از جانب این شخص صورت گرفت، آقای منصوری که از معماران برتر منطقه یک است چالش‌های مختلف در این زمینه را مطرح کردند.

ایشان به تشریح شرایط پروژه‌های موفق خود پرداختند تا دیگران نیز از این فرصت استفاده کنند. البته مسلماً موانعی در این بین وجود دارد که ایشان به بررسی این جهات نیز پرداختند. با توجه به شرایط خاصی که در بحث ساختمان‌سازی منطقه یک وجود دارد، بسیاری از معماران به دنبال کم کردن کارهای اداری مربوط به مجوز هستند. خوشبختانه در این مورد نیز راهکارهای مختلفی در همایش طراحان و معماران منطقه یک ارائه شد و مسئولان مربوطه نیز تصمیم گرفتند که در این زمینه تمام تلاش و همت خود را به کار ببندند. با توجه به اینکه همایش طراحان و معماران منطقه یک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود، حضور بسیاری از شرکت‌های سازنده نیز در آن دیده می‌شد.

بررسی نگرانی‌های سازندگان در همایش طراحان و معماران منطقه یک

یکی از مهم‌ترین مسائلی که ذهن فعالین حوزه ساختمان را به خود مشغول کرده است، وجود موانع مختلف برای ساخت‌وساز است. از همین رو در همایش طراحان و معماران منطقه یک تمامی این مسائل و مشکلات به‌صورت ویژه بررسی شد. یکی از مهم‌ترین دستاوردهایی که در این همایش ایجاد شد برگزاری یک کمپین نما بود. تشکیل این کمپین نما سبب شد که گردهمایی‌های بعدی نیز یکی پس از دیگری به وجود بیایند. دغدغه صدور پروانه ساخت همیشه برای معماران وجود داشته است و بخش زیادی از زمان آن‌ها به این موضوع اختصاص پیدا می‌کند. خوشبختانه هرکدام از نگرانی‌های سازندگان منطقه یک به‌صورت ویژه بررسی شد و راهکارهای جامعی نیز برای آن ارائه گردید.

برگزاری جلسه سازندگان و معماران با مسئولین شهری

شهردار منطقه یک یکی از مدعوین این مراسم بود که به‌صورت جداگانه به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت. همچنین یک جلسه بی‌نظیر بین سازندگان و مسئولین مربوطه برگزار شد تا این افراد به بیشترین هماهنگی ممکن برسند. با توجه به اینکه ساختار بسیاری از قوانین قدیمی است،‌ در بسیاری از موارد سازندگان معطل شده و بخش زیادی از زمان خود را از دست می‌دهند؛ این در حالی است که اگر بلافاصله کارهای اداری مربوط به مجوزها صورت بگیرد، ساخت‌وساز با بیشترین سرعت ممکن اتفاق می‌افتد.

همچنین در این همایش بر لزوم ایجاد تغییرات بر روی قوانین شهرداری و نظام مهندسی تأکید شد. در بسیاری از مواقع این قوانین مراحل اضافه‌تری را برای سازندگان ایجاد می‌کند که به همین علت تبدیل به یک مانع خواهد شد. آقای شهردار تأکید کردند که سیستم استعلام‌ها قرار است به سمت آنلاین شدن حرکت کند که در این حالت مشکلات به کمترین حد خود می‌رسد. بسیاری از مشکلاتی که در منطقه یک برای سازندگان وجود دارد،‌ در جلسه تخصصی با مسئولان شهرداری بیان شد تا هر چه سریع‌تر برای رفع آن فکری شود.

در این جلسات؛ همفکری به بهترین نحو ممکن صورت می‌گیرد تا طرفین به راهکارهای مناسبی برای حصول توافق دست پیدا کنند. مسئولان شهرداری در طول این جلسه به‌صورت ویژه نظارت بر ساخت‌وساز غیرمجاز را بسیار مهم دانستند و از جدیت خود در این مسئله گفتند. در مقابل معماران و سازندگان نیز متعهد شدند که با توجه به آخرین استانداردهای تعیین شده، ساخت‌و‌ساز خود را صورت دهند.

بررسی نگرانی‌های سازندگان در همایش طراحان و معماران منطقه یک

برای اینکه میزان ساخت‌وساز در منطقه یک تهران افزایش پیدا کند، باید حتماً دغدغه‌های سازندگان به‌صورت ویژه بررسی شود. سازندگان در همایش طراحان و معماران منطقه یک گله‌هایی داشتند که آن‌ها را به‌صورت مستقیم بیان کردند. یکی از این گلایه‌های مطرح شده، موضوع کمیت گرایی در شهرداری است. به‌صورت کلی شهرداری نحوه پیشرفت کارها را با توجه به تعداد پروژه‌ها و واحدهای ساختمانی می‌سنجد؛ این در حالی است که یک معمار به دنبال کیفیت در سازه خود است و از تمامی ابزارها برای این کار استفاده می‌کند. از همین رو این اختلاف نظر می‌تواند پیشبرد اهداف را کندتر کند. بسیاری از ضابطه‌های شهرداری برای ساخت‌وساز قابل اصلاح است و این معیارها باید با جدیدترین اصول ممکن تغییر کنند. بعد از اینکه تمامی نگرانی‌ها در این حوزه بیان شد، مسئولان نیز قول دادند که راهکارهای مختلف در این زمینه را بررسی کنند تا یک نتیجه عالی از این مذاکرات به دست بیاید.

حضور جنرال کابین در همایش طراحان و معماران منطقه یک

با توجه به اهمیت بالای همایش طراحان و معماران منطقه یک، نمایندگان بسیاری از شرکت‌های ساختمانی نیز در آن حضور پیدا کردند. جنرال کابین به‌عنوان شرکت تولید کابین آسانسور و سایر تجهیزات، نماینده خود را به این همایش فرستاده بود. این شرکت بخش زیادی از آسانسورهای منطقه یک تهران را تأمین می‌کند که دقیقاً به همین علت در همایش حضور پیدا کرد. طبق تحقیقاتی که تابه‌حال انجام شده است، تمامی محصولات جنرال کابین بر اساس جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته می‌شود که نشان‌دهنده اعتبار بسیار بالای آن است.

شرکت جنرال کابین نیز این تعهد را دارد که کار تأمین کابین آسانسور را برای پروژه‌های ساختمانی منطقه یک انجام دهد. در حال حاضر همکاری نزدیکی بین سازندگان و شرکت جنرال کابین شکل گرفته است که این یک رابطه برد-برد به حساب می‌آید. با توجه به کیفیت بالای محصولات جنرال کابین، میزان سفارش‌ آن‌ها روز به روز در حال افزایش است که نشان‌دهنده ارزش بالای این محصولات است.

سخن پایانی

همایش طراحان و معماران منطقه یک تهران در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد. در طول این همایش، برترین سازندگان و معماران منطقه یک حضور پیدا کردند تا با مسئولان شهری دیداری داشته باشند. در طول این همایش، رابطه خوبی بین دو طرف شکل گرفت تا دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را به شکل ویژه‌ای درک کنند. همچنین قول‌های مساعدی از طرف شهرداری منطقه یک داده شد تا موانع تولید مسکن در این منطقه به شکل ویژه‌ای بهبود پیدا کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کابین آسانسور Flow

کابین آسانسور G28